woensdag 23 februari 2011

eten

Een "broodje verschrikkelijk" is iets dat ik me herinner uit mijn jeugd. Wat er precies op zat, weet ik niet meer, maar in ieder geval lever en pekelvlees. Als ik hieraan denk, dan zie ik ook meteen de keuken weer voor me waar we aten. Daarna komt er de associatie voorbij van soep eten op zondag en op de radio G.B.J. Hilterman horen. Om vervolgens te denken aan die ene keer dat het brood brandend uit de broodrooster kwam (wat natuurlijk niet de bedoeling was).

Over eten is heel veel te schrijven. Of het nu gaat over met wie je wel of niet graag wilt eten, over bijzondere gerechten of eten op bijzondere plekken, het is en blijft een dankbaar onderwerp.

Schrijf er maar eens over:

* Wat zijn je favorieten gerechten?
* Wat lust je niet?
* Wat zou je elke dag wel willen eten?
* Aan welke serviezen heb je mooie herinneringen?
* Wat zou je graag een keer willen eten?
* Aan welke vakantie heb je een mooie eetherinnering over gehouden?
* Als je zelf een gerecht was, wat zou je dan zijn?

Geen opmerkingen: