dinsdag 22 februari 2011

harten

het gemis

Mijn bijdrage voor Beelden van de Ziel voor deze week. Een kleurrijke dagboekpagina hoeft dus echt niet zo moeilijk te zijn. Knip een mooi plaatje uit een tijdschrift. Beschrijf het met een witte gelpen (of een andere contrasterende kleur). Zo heb je snel een mooie persoonlijke pagina zonder dat je heel erg veel werk in knippen en plakken heb moeten steken. Mijn teksten op dit soort pagina's zijn nooit van te voren bedacht. Het is wat er op dat moment is (en dus een ruwe versie).

Probeer het maar eens uit!

2 opmerkingen:

Ellen zei

Hoi Kriebels
Voor mij is dat ook een manier om zonder te veel materiaal een dagboekpagina te maken. Alleen bij mij gaan de collage-elementen gauw bobbelen. Hoe voorkom jij dat?
groetjes Ellen

Kriebels en Krabbels zei

Dat kan aan van alles liggen. Soms ligt het aan de lijm. Bij een lijmstift (vaste lijm) is het lastig om een mooie egale dunnen laag te maken, waardoor bobbels ontstaan. Lijm in flesjes is soms erg dun waardoor het papier (als het vrij dun is) onder de collage ook mee bobbelt.

Overigens lijkt het op mijn foto's soms vlakker dan het in werkelijkheid is.