dinsdag 15 februari 2011

Kunstenaar in jezelf

De Kunstenaar in jezelf is een maandelijkse rubriek die zich richt op de visuele aspecten van het dagboek. Je vindt hier tips en trucs, materialen, maar vooral ook visuele inspiratie.

Materialen:
  • In de kantoorboekwinkel in het winkelcentrum kwam ik een Sketchpet van Maginwulf tegen (zie foto's nummer 13 en 14 voor een overzicht). Direct gingen de idee├źn stromen om zo'n mooie waaier te vullen. Prijsindicatie +/- 15 euro.
  • Schrijven op acrylverf is lang niet altijd even makkelijk. Met name de lichte kleuren dekken niet altijd even goed op een donkere ondergrond. Onlangs heb ik het uitgeprobeerd met een paint marker van Edding. Helemaal dekkend was het niet altijd, maar het lukt beter dan met een witschrijfvende gelpen. Wat dan wel weer jammer is, is dat de smalste stiftpunt 0,8 is en dus in verhouding met een gewone gelpen nog altijd dik is.

Oefeningen:

Inspiratie:
  • Ooit stond er een artikel over haar in de Happinez. Toen ik laatst voor een collage wat zocht, kwam ik het weer tegen: de art journals van Anahata Katkin. Prachtige kunstwerken die mijn handen weer deden kriebelen.
  • Via een interview met A.L. Snijders op de radio kwam ik terecht bij kunstenaar Rinus van den Bosch. Hoe een paar lijnen eigenlijk net zoveel kunnen zeggen als een vol getekend vel, was wat er bij mij naar bovenkwam. Klik vooral door op de site om een aantal van zijn tekeningen te zien.
  • Mijn favorietenlijstje op Flickr groeit en groeit.
  • Het weblog van Marieke Blokland

1 opmerking:

inawuite zei

Wat een inspiratie weer! Krijg nu echt zin om wat te gaan doen.