dinsdag 1 februari 2011

Pen en Papier - februari 2011

Maandelijks vind je in de rubriek Pen en Papier allerlei linken naar andere sites m.b.t. schrijfmaterialen, schrijfinspiratie en notitieboeken.

Pennen:
  • Zelfs op Wikipedia kun je iets vinden over vulpennen.
  • De My Grip van Bruynzeel is een vulpen voor kinderen, die je letterlijk naar je eigen hand kunt zetten. Ik vond een positieve review op deze site, maar vroeg me toch ook af of leerkrachten er even positief over zouden zijn. Ik kan me voorstellen dat de verschillende stukjes erg uitnodigen tot spelen in plaats van schrijven. 
Notitieboeken:
  • Bij iHanna zag ik een mooie Moleskine voorbij komen: The yellow Pacman edition. Een boekje waar ik zowat hebberig van zou worden. Het is dat ik zelf het papier van de Moleskine wat te dun vind en mijn inkt altijd doorlekt op het papier. Het boekje is ook in Nederland te koop via Bol.com. (En voor de echte Pacman-fans is dit filmpje het glimlachen waard.)
  • In de fotopool van Planners & Journals op Flickr komen soms de mooiste notitieboeken voorbij.
  • De Coolnotes boekjes lijken een afgeleide versie van de Moleskine. De notitieboeken onderscheiden zich door de leuke schutbladen en het feit dat de linkerpagina's blanco zijn en de rechterpagina's gelinieerd. Neem ook eens een kijkje bij de CoolNotes van teNeues. (Ik heb ze nog niet in de kantoorboekhandel gezien.)
  • Dagboeken waarmee je vijf jaar kunt doen zijn niet nieuw. Toch vond ik deze er wel mooi uitzien. Als je het vol kunt houden, lijkt het me ook geweldig om elk jaar elke dag vijf regels te vullen. Er is ook een versie voor moeders.
  • Een dagboek om gedag te zeggen tegen alles wat je niet meer dient.
Schrijven:
  • Innerlijk pelgrimeren in de vorm van een minipelgrimage verschijnt als artikel in de nieuwste Happinez. Het hoort bij het nieuwste boek van Christine de Vries dat binnenkort zal verschijnen. Als je de smaak te pakken hebt, kun je vanaf 2 februari a.s. ook een kijkje nemen op de site die bij het pelgrimeren hoort.
  • Saskia de Bruin en Karin Schrama geven op 13 februari een workshop Liefdesbrieven schrijven. Klik naar de Geluksonderneming voor meer informatie.

2 opmerkingen:

Angela zei

Inderdaad, ik ben zo'n leerkracht, ambulant begeleider voor kinderen waarbij de prikkels anders binnen komen.
Ik was vorige week op de NOT (onderwijs tentoonstelling) waar deze pen met veel poespas werd getoond. Mijn collega en ik, begrepen niets van deze pen. Dit zullen wij niet adviseren op scholen. Maar leuk en aantrekkelijk is de pen wel... maar niet voor onze kids!

Houtjetouwtje zei

Hoi, ik lees hier ook weer mee! Die gele Pacman Moleskine heb ik inderdaad besteld... was vroeger een echte fan en ik vind altijd wel een toepassing voor nieuwe notitieboeken, haha!

Groet, Houtjetouwtje