vrijdag 11 februari 2011

rolmodellen

In de afgelopen week heb ik veel nagedacht over de voorbeelden in mijn leven. Het zijn er zoveel en op zoveel verschillende gebieden. Toen ik de lijst bekeek, stonden er vooral heel veel vrouwen op. En die conclusie deed me weer schrijven over het gebrek aan mannen op mijn lijstje. 

1. Maak eens een lijstje met rolmodellen.
  • Wie zijn jouw voorbeelden?
  • Waarin zijn ze een voorbeeld?
  • Welke eigenschap zou jij ook graag bezitten?
2. Lees je lijstje nog eens door.
3. Wat valt je op?
4. Mis je iets?

1 opmerking:

Lavender zei

Deze opdracht heb ik een tijd geleden ook gedaan. Ik heb zowel mannelijke als vrouwelijke voorbeelden. Maar ik merk wel dat de vrouwelijke voorbeelden veel krachtiger zijn. Dat komt omdat ik mezelf beter aan hen kan meten, want mannen blijven toch mannen en ik ben geen man. Moeilijk te vergelijken dus, omdat zij vooral lichamelijk maar toch ook qua kansen een beetje anders zijn.