woensdag 16 maart 2011

dwars door de stad

Langs de zijlijn volg ik Walking in this world en doe ook een beetje mee. Ik schrijf mini-ochtendpagina's in het boekje Open Zinnen. Ik probeer meer te wandelen en heb inmiddels ook al twee kunstenaarsuitjes achter de rug.

Gisteren moest ik aan de oostelijke rand van de stad zijn voor een afspraak. Op de heenweg kreeg ik een lift en voor de terugweg was er een keuze: wandelen of het OV. De zon brak door, dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb genoten. Overal duiken de eerste narcissen op. Krokussen staan er al volop en een heerlijk lentegevoel maakte zich van mij meester. Wandelend letterlijk dwars door de stad heen, zag ik de stad met andere ogen. De bouwwerkzaamheden kregen glans. Ik zag geen heimachines en bouwkranen, maar ijzeren dino's die glinsterden in de zon. Ik zag geen opgebroken straten en omwegen, maar uitdagingen om mijn reis wat langer te maken en te genieten van de warme zonnestralen. Eigenlijk is dit al een soort minipelgrimage bedacht ik me toen ik aan de westelijke rand van de stad was aangekomen... eentje die ik veel vaker zou moeten doen!

Geen opmerkingen: