vrijdag 25 maart 2011

e-mail

In mijn doos met dagboeken zit ook een klein doosje met dierbare brieven en briefjes. Het is mooi om handschriften te kunnen zien, woordgrapjes te lezen en vooral het kwetsbare papier nog eens vast te houden. Hoe anders is het met e-mail. De meeste mails verdwijnen bij mij weer snel in de digitale prullenbak en laten in feite geen enkel spoor na van hun bestaan. Misschien is het daarom wel een idee om een mooie mail uit te printen en in je dagboek te plakken. Puur en alleen als herinnering.

1 opmerking:

Sarine Zijderveld zei

Ja, dat herken ik! Inderdaad plak ik af en toe ook e-mails in mijn dagboek, soms zelfs een deel van een mailwisseling inclusief mijn eigen mailtjes. In de periode eind vorig jaar, toen mijn vader ziek werd en overleed, kon ik soms niet in mijn dagboek schrijven. Zelfs korte stukjes waren teveel. Wel stuurde ik mailtjes naar familie en vrienden om hen op de hoogte te houden van hoe het ging met mijn vader en met ons. Die mailtjes, en ook allerlei lieve reacties, plakte ik in mijn dagboek. Nu lees ik af en toe iets terug en denk ik: o ja, zo was het! En doet het me goed dat ik toch iets van die tijd heb vastgelegd.