woensdag 23 maart 2011

halfvolle schetsboeken


Een filmpje dat mij aan het denken zet over de halfvolle schetsboeken in mijn kast. Toch keer ik er (net zoals bij mijn geschreven dagboeken) steeds bij terug. Het is een kwestie van oefenen. Het is een kwestie van volhouden en mijn eigen weg vinden. Met de oefeningen van Carla Sonheim ben ik op de goede weg. Het tekenen van honden en poezen ging me gemakkelijk af. Ik had er echt lol in. Maar gisteren, aangemoedigd door een artikel uit de Flow, merkte ik dat het tekenen van poppetjes toch een heel ander verhaal is. Mijn innerlijke criticus is erg aanwezig, maar ik ga stug door. Ik wil graag mijn poppetjes vinden en ergens in dat bos van poppetjes zal mijn eigen stijl vast wel een keer zichtbaar worden. (klik op de foto's om ze groter te zien)

zomervakantie 22/44                  3.1 puppy power

Bovendien realiseer ik me steeds meer dat mijn art journal eigenlijk gewoon mijn speelplaats mag zijn. Ik kan er alles uitproberen. Het hoeft er niet mooi, netjes en opgeruimd te zijn. Er mogen gerust pagina's vol niet matchende kleuren zijn of vreselijk fout getekende voorwerpen, daar leer ik van. Als er maar  plezier aan ten grond slag ligt, dan is het goed.

Geen opmerkingen: