maandag 14 maart 2011

innerlijk pelgrimeren

In 2005 ging ik op reis. Op reis met een schrijfboek, pen en wandelschoenen. Met nog 11 andere pelgrims ging ook ik op weg naar mijn hart. Elke maand met de trein op reis naar Alkmaar om weer geïnspireerd te worden door de verhalen van mijn reisgenoten. Hoewel ik een berg aan ervaringen heb op gedaan die ik niet meer zou willen missen is er een ding dat me het meeste is bijgebleven, namelijk de labyrinten die ik destijds gelopen heb: in de kerk, op het strand, overdag en in het donker.

Afgelopen zaterdag mocht ik, als oud innerlijk pelgrim, de boekpresentatie bijwonen van Christine de Vries. Het was geweldig om oude reisgenoten weer eens te spreken, om samen te schrijven en te lezen. Maar het allermooiste moment was toch wel het moment waarop er 3 sleutelhangers uit de tas kwamen. Na afloop van de innerlijke pelgrimage kregen we allemaal 1 hart van Christine. Na ruim 5 jaar wordt dat kleinood dus nog steeds door ons gekoesterd.

thuiskomen

Op dit moment is het nog te druk, maar het streven is om in juni of juli de reis nogmaals een keer te gaan maken. Met het boek Innerlijk Pelgrimeren als reisgids zal dat vast wel lukken.

5 opmerkingen:

My soul zei

Ik heb het nu ook nog te druk met schrijven in de vastentijd en de afronding van Soul Coaching, maar ik hoop eind april met mijn voorbereidingen te beginnen. Ik zie er nu al naar uit.

Christine de Vries zei

Dag Kriebels en Krabbels,

Het was heerlijk om je weer te ontmoeten op die speciale locatie - de sfeervolle schuilkerk met zand op de grond.

Ook ik heb nog steeds het hartje aan mijn sleutelbos hangen!

Ik hoop je de komende zomer weer te ontmoeten als reisgenoot en wens je nu al vast een mooie reis toe.

Warme groet!

Mettje zei

Spontaan verschijnt er een glimlach op mijn gezicht nu ik dit lees van de drie hartjessleutelhangers :), dan zat je denk ik naast mij in het groepje. Grappig, want ik volg dus al een aantal jaren deze blog. Het was bijzonder goed zaterdag en ik ben ook van plan om de reis met het boek aan te gaan.

Goede reis en wie weet tot ziens!

Kriebels en Krabbels zei

@ Mettje: dat klopt! En ik lees altijd graag jouw reacties op het weblog van Christine.

Joyce zei

Hoi Kriebels en Krabbels!

Leuk dit blog!

Ik was er ook bij in jouw groepje (had geen sleutelhanger, want heb met een andere tocht meegedaan) en kreeg gisteren mijn kippetjeskaart toegestuurd van Mettje.
Heb jij hem ook al ontvangen? Ik vond het zo leuk!
Wil je er over lezen? Ik heb ook een blog: www.zielekruid.blogspot.com
Welkom!

Groet van Joyce