dinsdag 22 maart 2011

zomaar wat zinnen...

Aan het eind van een week schrijven, herlees ik mijn teksten in het boekje Open Zinnen. Ik onderstreep een woord, een korte zin, maar probeer me te beperken tot 1 item per geschreven stukje. Lees maar mee:

- een opgave in rustig blijven
- toekomstdromen
- onzeker
- het vinden van mijn eigen pad
- angst
- jong van hart en geest
- anders vasthouden
- trouw zijn aan mezelf
- opschuiven in de lijn der generaties
- gezond leven
- vanuit het hart
- incubatietijd

Met 12 zinnen op papier en de mogelijkheid van nog 2 zinnen toe te voegen, ga ik schuiven met de woorden. Woorden die op het eerste oog niets met elkaar te maken hebben, gaan langzaam maar zeker een gedicht vormen. Een tekst die voor mij betekenis heeft. Bij elk woord of elke zin weet ik uit welke context het komt. Het wonderlijke is dat het eindresultaat toch weer laat zien wat er in mij leeft.

toekomstdromen
incubatietijd
het vinden van mijn eigen pad
angst
onzeker

een opgave in rustig blijven
trouw zijn aan mezelf
jong van hart en geest
ondanks het opschuiven in de lijn der generaties

een kwestie van 
anders vasthouden,
gezond leven,
maar vooral van leven
vanuit het hart


Geen opmerkingen: