donderdag 14 april 2011

aan de andere kant van de pagina

100_3111 100_3114

Twee pagina's uit mijn Moleskine Volant boekje. Op de linkerfoto is de pagina beschreven met balpen, maar aan de andere kant met vulpen (klik hier om beter te zien). Je ziet dat het papier de inkt iets doorlaat. Met name daar waar een woord eindigt of waar er punten gezet worden, daar loopt de inkt de dus door naar de andere kant. Op de rechterfoto zijn beide zijden beschreven met balpen. Daar dus geen moeilijkheden met doorlekken. Omdat ik toch het liefste met vulpen schrijf, zeker als ik "meters" maak, is voor mij Moleskine dus niet zo geschikt. Maar zoals Marieke beschreef in de reacties op de Pen en Papier van april kunnen ervaringen dus verschillen.

2 opmerkingen:

K. zei

Ik hoop dat ik op deze plaats een warm pleidooi mag maken voor de boekjes van Paperblanks, te koop via de beautifulpapershop. Deze boekjes zijn veelal gevuld met wat dikker papier, dat met vulpen beschreven kan worden en niet doorlekt; ik spreek uit ervaring! Het is verstandig om even een mailtje te sturen met de vraag of het bij het boekje van houw keuze gaat om het 'stevigere' papier, want er zijn twee soorten papier. De mensen achter deze webshop zijn zeer behulpzaam en aardig. Een echte aanrader, zowel de webshop als de prachtig vormgegeven boekjes!

Kriebels en Krabbels zei

De Paperblanks zijn inderdaad een prima aanrader. Ik heb er al heel wat volgeschreven! Ze zijn ook goed verkrijgbaar in de betere boekhandels en kantoorboekhandels.

Maar ook boekjes van Peter Pauper Press hebben dit mooie dikkere papier (en hebben bovendien ook prachtige kaften).