woensdag 20 april 2011

een oma-lijstje

  • Als ik aan mijn oma denk, dan zie ik eierdopjes met slagroom voor me, die ik als kind op zondag kreeg. 
  • Als ik aan mijn oma denk, dan denk ik aan mijn allereerst rit met de metro die we samen ooit maakten en mijn teleurstelling dat de rit onder de grond maar zo kort duurde.
  • Als ik aan mijn oma denk, dan denk ik aan tante Pollewop, het varken van de kinderboerderij.
  • Als ik aan mijn oma denk, dan zie ik haar theedrinken met de onderbuurvrouw verscholen achter de planten van de diepe tuin.
  • Als ik aan mijn oma denk, dan hoor ik haar "Hallo meisie.." zeggen.
  • Als ik aan mijn oma denk, dan ruik ik de geur van kaneelbeschuit en de zware shag van mijn opa.
  • Als ik........
Schrijf eens een lijstje beginnend met de zin "Als ik aan mijn oma denk,........"

4 opmerkingen:

Heldinne zei

misschien vind je het wel leuk om te lezen wat ik over mijn oma schreef http://heldenreis.blogspot.com/2010/11/waar-bleef.html

reflexxus zei

ik ga helemaal niet zo'n lijstje maken, hoor. wat een malligheid.

Tanja zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Tanja zei

Als ik aan mijn oma denk dan herinner ik mij mijn opa, zo'n lieverd.

Groetjes
Tanja