vrijdag 22 april 2011

goede vrijdag

Hoewel de kerk inmiddels ver achter mij ligt, heeft het jarenlang wel een deel van mijn leven bepaalt. Samen zingen is een van de dingen die ik mooi vond en vind, maar het is vooral prettig om te doen. Vandaag is het goede vrijdag. De dag dat Jezus aan het kruis genageld werd. De dag waarop daar in de kerk bij wordt stilgestaan, maar ook de dag waarop er traditioneel geluisterd wordt naar de Mattheus Passion.

Vandaag een schrijfopdracht over muziek.

1. Maak eens een lijstje van ongeveer 10 titels van liedjes die je nu op dit moment te binnen schieten. Het kan van alles zijn: pop, kerkelijk, van vroeger, van nu....

2. Kies een liedje uit en schrijf daar de tekst helemaal van uit. Vind je dat te veel werk, schrijf dan in ieder geval het stukje op dat je het mooiste vind.

3. Lees die tekst door en kies daar 1 zin uit. Zet de keukenwekker op 10 minuten en schrijf n.a.v. die ene zin. Let niet op spelling en grammatica, schrijf zo snel als je kunt.

2 opmerkingen:

reflexxus zei

De dag dat Jezus aan het kruis genageld werd. Je schrijft het alsof dat een feit is.

Lavender zei

@reflexxus Ik vraag me af in welke zin jij daaraan twijfelt. Twijfel je of Jezus uberhaupt bestond? Of Jezus is gekruisigd? Of de dag van de kruisiging klopt?

Nu wat ik eigenlijk wilde schrijven... Ik maak in mijn dagboek heel veel gebruik van stukjes songtekst. Ze maken soms net een beetje meer duidelijk wat ik voel. Ik heb er weleens aan gedacht om een cd te maken van alle liedjes die in een dagboek voorkomen, zodat ik deze later nog terug kan luisteren. Maar ergens heb ik dat altijd een beetje te perfectionistisch gevonden.