dinsdag 26 april 2011

muziek

Lavender schreef in haar reactie:
Ik maak in mijn dagboek heel veel gebruik van stukjes songtekst. Ze maken soms net een beetje meer duidelijk wat ik voel. Ik heb er weleens aan gedacht om een cd te maken van alle liedjes die in een dagboek voorkomen, zodat ik deze later nog terug kan luisteren. Maar ergens heb ik dat altijd een beetje te perfectionistisch gevonden.
Ik moest er om glimlachen. Achterin een oud dagboek uit de jaren 80 staat een lijstje met muziek die ik toen erg mooi vond. Bij sommige nummers kan ik me niets meer voorstellen, andere nummers staan nog steeds op mijn iPod (en hoor ik dus regelmatig voorbij komen). Met de komst van iTunes en andere muziekaanbieders is het wel mogelijk geworden om een deel van die oude muziek weer eens terug te zoeken en eventueel te beluisteren. Ik heb wel eens het idee gehad om muziek op een cd te zetten en die cd met een hoesje achterin mijn dagboek te plakken. Eigenlijk is het het werk niet, maar wat mij tegenhoudt is het idee dat, als het straks niet meer gebruikelijk is om bijvoorbeeld cd's te gebruiken, ik dan al die cd's om zou moeten zetten op een nieuwe geluidsdrager.

Toch spreekt het idee om bijvoorbeeld een keer per jaar de soundtrack van mijn leven in mijn dagboek op te nemen, door te schrijven of door een cd toe te voegen, me erg aan.

2 opmerkingen:

Lavender zei

Haha, super leuk! :) Ben ik niet de enige die daar over denkt!

K. zei

Zo koop ik vaak voor een vakantie een nieuwe CD, zodat dat een beetje de 'soundtrack' wordt van DIE ene vakantie. Lukt niet altijd, maar is wel leuk :).