dinsdag 31 mei 2011

kindertaal

Een paar jaar geleden aten wij regelmatig "hoplavla" en zeg nu zelf dat smaakt toch heel wat lekkerder dan hopjesvla. Gisteren werd me gevraagd waarom ik toch altijd een vestje voor mijn borsten aan had (een bh).

Kindertaal is rijk aan mooie vondsten, vooral in de kleuterleeftijd, maar ook daarna nog. Dit komt omdat de woordenschat van kinderen veel kleiner is dan die van ons volwassenen. Telkens weer kan ik me verbazen over de grote mate van creativiteit in omschrijvingen en nieuwe woorden die ik hier thuis voorbij hoor komen. Sommige neem ik graag in mijn dagboek op als herinnering voor later.

2 opmerkingen:

angela zei

WAUW!
geweldig!

Houtjetouwtje zei

Op mijn werk hoor ik ook het nodige en probeer het allemaal in een schriftje te noteren. Ook mijn neefjes kunnen er wat van en dat wordt ook zoveel mogelijk opgeschreven. Altijd leuk om terug te lezen!