donderdag 5 mei 2011

weer in de stroom

Zoals ik gisteren al schreef, kom ik in de vakantie nauwelijks tot schrijven. Het gevoel van willen schrijven is er dan wel, maar het lukt me gewoon niet. Mijn woordendoosje biedt uitkomst en zet me weer aan het schrijven. De dag erna zie ik ineens wel een mogelijkheid om te schrijven. De kinderen zitten aan de buis geplakt en ik ga met een dik vest aan en een warme kop thee in de tuin zitten. Als de wind wegvalt, is het heerlijk warm. Het vest gaat uit, mijn pen raast over het papier.... en ik? Ik voel weer even dat het leven verrukkelijk is.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

" Het gevoel van willen schrijven."; dat herken ik. Vooral de afegelopen twee en half jaar na het overlijden van mijn echtgenoot is er zoveel om op papier te willen zetten, maar die eerste stap hoe te beginnen, is nog niet gelukt.
Ik volg je de laatste tijd weer regelmatig; mijn interesse naar de buitenwereld komt langzamerhand terug.
Knap zoals je kunt schrijven en het allemaal kunt vormgeven d.m.v. de woorden in je blog.
Lieve groeten,
Lisa

Anoniem zei

Hoi Lisa,
Wat een zware tijd zul jij hebben doorgemaakt en nog doormaken. Ken je het boek Dagboek als spiegel, van Christine de Vries? Zij adviseert om, als het moeilijk is om over te schrijven, een paar regels te schrijven, zodat je de grote dingen die zwaar en moeilijk zijn in stukjes opbreekt. Zo bouw je veiligheid in voor jezelf. Ik hoop dat je er iets mee kunt en wens je alle goeds en wijsheid toe.
Anouschka

Kriebels en Krabbels zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Kriebels en Krabbels zei

Hallo Lisa,

Dank je wel voor je reactie op mijn weblog. Wat zul jij een moeilijke tijd doormaken en doorgemaakt hebben. Ik vind het moedig dat je dit op mijn weblog hebt geschreven.

Mocht je wat hulp willen hebben met het weer beginnen met (dagboek)schrijven, mail me dan. Ik zou je graag willen ondersteunen met het weer vinden van je schrijfpad.

Mijn e-mailadres vind je onder de rubriek contact (bovenaan de pagina).