vrijdag 3 juni 2011

aan de slag

Met een streek verf was ik weer in het land van de kleuren. Het was niets, gewoon een likje verf op een pagina om te kijken of het wel of niet doorlekte. Met die streek verf ging de kraan open. Tranen vloeiden, zakdoeken werden met snot gevuld en er was weer wat druk van de ketel. Puur en simpel (eigenlijk). Maar er ontstond wel ruimte om te gaan creƫren.

Een paar dagen later werp ik een blik in de "beloningstas" van de kinderen. Naast stickers, lipgloss en een paar verrassingseieren ligt een doos met stempels. Ik wil wat wat maken, maar ik weet niet wat. Ik pak wat stempels met harten. De kleuren spreken me niet aan, maar ik ga de uitdaging aan om er wat van te maken. Uitgaan van iets wat je eigenlijk niet zo mooi vindt en daar dan mee gaan spelen is een uitdaging die ineens onweerstaanbaar is. Ik kleur wat met aquarelpotlood. Ik stempel wat. Ik knip en plak wat papier, maar ik kan mijn weg niet vinden. De volgende avond pak ik mijn doos met tubes verf. Ik verdun heel veel en bouw langzaam wat kleuren over elkaar op.

Eindelijk weer echt in het land van de kleuren aangeland:

week 22

Geen opmerkingen: