maandag 27 juni 2011

boodschappen

Een lijstje dat ik iedere week schrijf, is het lijstje voor de wekelijkse boodschappen bij de Super. Veel variatie zit er niet in, tenminste dat denk ik. Maar als ik erover nadenk, zijn er zeker wel veranderingen zichtbaar. Nadat de Senso het begeven had, kocht ik geen koffiepads meer, maar koffiebonen. Beide dingen kwamen zo'n 10 jaar geleden echt niet op mijn lijstje voor. Toen kocht ik ook gewoon waspoeder: zo'n grote doos met een gratis schepje erin. Nu zijn het toch flessen met vloeibaar wasmiddel. Ik kocht ooit Dreft afwasmiddel omdat mijn moeder dat deed. Later werd het Klok en nu al weer jaren Ecover. Het zijn maar kleine veranderingen. Terwijl ik hierover nadacht, kreeg ik het idee om jaarlijks een boodschappenlijstje in mijn dagboek te stoppen. Gewoon voor de lol om een klein tijdsbeeld te creƫren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een goed idee!
Ik ga de kassabon er ook bij doen, kan ik over een aantal jaar ook nog terugkijken wat het ongeveer kostte.

Aline zei

Dat is inderdaad wel een idee, en ja sommige dingen veranderen, met hele kleine stappen...