donderdag 23 juni 2011

de gelukspagina's

Achterin mijn dagboek, waar ik nu in schrijf, zitten twee pagina's met allemaal onderwerpen om over te schrijven. Eerlijk gezegd raadpleeg ik die bladzijden nauwelijks. Af en toe lees ik de zinnen en woorden wel eens door, maar op de een of andere manier zijn de inspiratiepagina's niet echt nodig. Op de site van Writing Forward kwam ik een tip over gelukspagina's tegen. In mijn volgende dagboek wil ik dat wel uit gaan proberen. Ik wil dan die achterste pagina's van mijn dagboek gebruiken om de kleine gelukjes van alledag op te schrijven. Zo zal er dan een "Geluks-Lijst" ontstaan die op een donkere sombere dag me weer wat zonneschijn zal geven.

5 opmerkingen:

jokezelf zei

Wat een goed idee!

yetsey zei

echt vet!

tjitske zei

Ik heb een tijdje een soort dankbaarheidsboekje bij gehouden, daar schreef ik elke dag 4 dingen in waar ik blij mee was, trots op was. Ik was het op een gegeven moment een beetje zat om allerlei verschillende boekjes te hebben. Nu schrijf ik dit soort dingetjes gewoon in mijn dagboek, evt met een plaatje erbij of een tekeningetje (gepikt van "pluk je moment") en dat bevalt me erg goed. Ik heb ik nog een reden om mijn dagboek van tijd tot tijd door terug te lezen. Maar goed ik kan morgen wel weer bedenken dat ik toch weer anders ga doen :)

Kriebels en Krabbels zei

Losse dankbaarheidsdagboekjes zijn zo waardevol. Ik heb het ook een tijdje gedaan. Nog altijd als ik het teruglees kan ik glimlachen om wat me toen blij, dankbaar, gelukkig maakte

Aline zei

Die noemen ze ook wel smilenotes, op het internet heb ik ook een boekje met mijn smilenotes, en vorig jaar heb ik besloten daar gewoon een categorie voor op mijn eigen blog van te maken... blijft leuk om na te lezen...