maandag 20 juni 2011

innerlijk pelgrimeren (3)

Kleurkoesteren is een term die, volgens mij, door Greetje Molenaar werd geïntroduceerd, maar die ook in het Innerlijk Pelgrimeren terugkomt. Het is een vorm van intuitief kleuren die heerlijk ontspant en die ik ook erg leuk vind om te doen. Maar ik merk dat ik op dit moment iets meer structuur nodig heb. Het zomaar lukraak wat met potlood over het papier aaien, zet me te veel op het spoor van "het moet wat worden" en dat is nu net niet de bedoeling. Natuurlijk kan ik de uitdaging aangaan om die gedachte over boord te zetten, maar ik kan er ook voor kiezen om de drempel wat te verlagen. Surfend over het Internet kwam ik terecht bij Mr. E. Met zijn lijntekeningen (en een goede uitleg) ging ik aan de slag. Ik keek voor nog wat inspiratie hier en hier. En voilà... een nieuwe "verslaving" is geboren. Wat is dit heerlijk om te doen. Gewoon een beetje kleuren met een mooi muziekje op de achtergrond. Het hoeft niets te worden, ik mag gewoon lekker van de kleuren genieten en mijn gedachten een beetje op nul zetten. En dat ik daarbij ook weer eens mijn techniek van het kleuren kan oefenen is mooi meegenomen.

5 opmerkingen:

Aline zei

Zoiets deden we vroeger ook op school, je kleurde met je pen heel veel cirkels, en die ging je dan met een stift inkleuren... of je kleurden de vakjes op ruitjes papier in, en maakte zo hele patronen... De inpiraties vind ik prachtige voorbeelden... en ben benieuwd naar jouw lijnenspel... ;)

karind zei

Ja, dat is leuk!

kunstzinnigdagboek zei

O...wat een leuke opdracht!!! Ik heb eigenlijk en nieuwe tekening in de pen zitten...maar ik ga proberen dit uit te stellen tot vanmiddag...doe ik het samen met de kinderen!!!

Kriebels en Krabbels zei

@ Aline: ruitjesblaadjes / vakjes vullen met stift doe ik nog steeds, wel in een ieniemienie boekje, maar het blijft zo leuk om patroontjes te maken.

Ik ga proberen deze week nog wat foto's te plaatsen. Maar mijn ervaring is dat het scannen of fotograferen van potloodtekeningen lastig is. Het ziet er nooit zo mooi uit als in het echt bij mij.

Veertje Vederlicht zei

Oei K&K, daar dreigt een nieuw 'project' op mijn schrijftafel... dank je wel. Leuk om met de kleintjes te doen, of alleen met mezelluf.