dinsdag 14 juni 2011

Kunstenaar in jezelf - juni 2011

Techniek
Als je wilt werken met meerdere lagen kleur over elkaar zijn er veel manieren. Een ervan lijkt wel wat op batikken, waarbij je dan met was de stukken stof die je niet gekleurd wilt hebben bewerkt voor het verven. Dit kun je ook in je dagboek doen. Zelf heb ik ooit gedaan met fotolijm of met vetkrijt. Dat geeft een leuk effect als je werkt met waterverf of ecoline. Fotolijm kun je vrij makkelijk verwijderen (vetkrijt niet), maar echt heel dun aanbrengen is lastig. Eveline laat zien hoe je het met maskeervloeistof kunt doen.

Prachtige pagina's en meer
  • Je moet wel even wat naar beneden scrollen als je op de pagina komt, maar dan zijn er veel prachtige pagina's te zien.
  • Ik mag graag een collage maken, maar Soulcollage heb ik eigenlijk nog nooit goed uitgeprobeerd. Ik kwam een paar prachtige Godinnenkaarten tegen, die een prachtige inspiratiebron zijn om zelf aan de slag te gaan.
  • Altijd al een keer een leuke poedel willen tekenen of een konijn? Surf dan snel naar deze les of naar deze les van Carla Sonheim. In de linkerkolom op deze pagina vind je nog meer tutorials (scroll naar beneden, onder de plaatjes).
  • Ina Wuite heeft op haar site inspirerende opdrachtkaarten staan, die zeker de moeite waard zijn om te lezen, maar liever nog: probeer de opdrachten eens uit.
  • Ineens zag ik een pagina van mezelf voorbij komen op a world of experiences.
Tot slot nog een video over het maken van een zigzagboekje:

2 opmerkingen:

karind zei

Bedankt!!!Groeten !!!

Ina Wuite zei

Hoi!
Je kunt nu online een SpeelseKunst Opdrachtkaart trekken: http://wp.me/p1yxDG-eV Groetjes van Ina.