woensdag 22 juni 2011

lekker kleuren

Zoals beloofd: twee voorbeelden van lekker kleuren. Met het maken van foto's gaat de kleur altijd iets verloren en met het fotoprogramma kan ik de kleuren toch niet altijd zo goed herstellen als ik zou willen. Ik heb in deze voorbeelden gekozen om de voorbeelden uit mijn eerder logje te volgen. Juist bij het leren van nieuwe technieken is het handig om niet al te veel na te hoeven denken en het gewoon uit te kunnen proberen.

line design (1) line design (2)

In de eerste tekening heb ik ervoor gekozen om heel licht te kleuren, maar ook delen wit te laten. Op zich ziet dat er mooi uit, maar het was toch niet het resultaat waar ik op uit was. In het tweede voorbeeld zie je drie fasen. Er zijn lijnen niet gekleurd aan de linkerkant. Daarnaast zijn er lijnen heel erg licht gekleurd en daarnaast is er al veel meer licht en donker aangebracht met potlood. Wat ik geleerd heb is dat het mooier is om de vlakken helemaal vol te kleuren en dan de schaduw aan te brengen, dan delen wit te laten. De komende tijd zal ik vast nog wel meer ontdekken, want dit is iets dat ik echt heerlijk vind om te doen!

5 opmerkingen:

Heldinne zei

Oja, ik heb ook eindeloos mandala's gekleurd, en Keltische knopen getekend en gekleurd, verslavend en rustgevend!

Aline zei

Zien er geweldig uit, ze zijn mooi geworden... Veel oefen plezier de komende tijd...

Ina Wuite zei

Mooi! Ik denk meteen aan het werk van Denns: http://www.365tekeningen.nl/

Kriebels en Krabbels zei

Dank je wel Ina, leuke link!

Lavender zei

Kleuren kan soms echt heerlijk zijn :)
En voor de foto's: heb je geen scanner? Dat werkt altijd beter dan foto's als het gaat om dingen op papier laten zien.