woensdag 1 juni 2011

Pen en Papier - juni 2011

Een nieuwe Pen en Papier. Soms is het zo heerlijk om allerlei inspiratie op te doen op andere sites, dat je haast vergeet dat zelf doen toch eigenlijk het allerleukste.

Papier
  • Als je belangstelling voor boekbinden hebt, kijk dan eens in de agenda van de Stichting Handboek Binden. Misschien vind je er een cursus of workshop die je aanspreekt.
  • In september begint er op het Utrechts Centrum voor de Kunsten een cursus DagBoek, waarin boekbinden gecombineerd zal worden met schrijven en illustreren.
  • Een notitieboek, meer notitieboeken, nog meer notitieboeken, maar kijk ook eens hier of hier.
  • In de winkels zie ik steeds meer nieuwe schoolagenda's verschijnen, dus het zal vast niet meer al te lang duren voordat er ook weer ladingen nieuwe schoolschriften liggen. Kijk ook eens bij jou in de buurt, wie weet kom je wat moois tegen. En anders is er hier nog wat inspiratie: PiP Studio, een (of een heleboel) van de Bijenkorf of notitieboeken/schriften van Blafre Design.

Schrijven
  • Zelf schrijven is fijn, maar soms is het uitknippen van teksten ook een leuke bezigheid, zeker als je er zelf nieuwe gedichten mee gaat maken. Klik maar eens naar dit voorbeeld of naar deze pagina van Annie Bodelier.
  • Ochtendpagina's. Ze zijn al vaak besproken, maar ik kwam dit initiatief tegen: 750 words. Als je ochtendpagina's op de computer wilt schrijven, zou je dit eens door kunnen lezen.
  • Als het gaat om een overzicht van schrijfcursussen, dan is Schrijven Online een geweldige informatiebron. Ik zag er een workshop schrijven en tekenen, een cursus schrijven vanuit je hart en nog heel veel meer.
En tot slot nog een mooi filmpje met Christina Baldwin:

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook ter inspiratie: ik ben vorige week begonnen met een project. Ik beantwoord elke dag 1 vraag uit het boek met de 501 levensvragen. De ene keer beantwoord ik een vraag in de vorm van een sprintje van 15 min, de andere keer in de vorm van een elfje, dan weer een woordgedicht etc. Ik vind het leuk om te doen en je kunt met het beantwoorden eindeloos variƫren, je kunt als antwoord ook een schilderij maken of een tekening of een collage maken. Hoe dan ook: ik wilde dit graag delen.
Anouschka

Kriebels en Krabbels zei

Dank je wel!
Het boek Het boek met alle levensvragen - 501 levensvragen is via bol.com te bestellen.