woensdag 29 juni 2011

waar is het gebleven?

Toen ik ooit (heel lang geleden) ging samenwonen kocht ik in de opruiming mooie sets handdoeken en theedoeken. Eigenlijk waren ze nog ver boven budget, maar ze waren zo mooi. Ik weet nog dat mijn tante, met wie ik toen gezellig de stad in ging, zei dat het echt een hele goede kwaliteit was. Nu na ruim 20 jaar wordt de slijtage steeds meer zichtbaar. Er komen kleine gaatjes in en over niet al te lange tijd zullen ze naar mijn schilderdoekenmandje  of mijn fietstas verhuizen. Tja, zo gaat dat. Daarmee komt ook de tijd dat ik over vervanging na moet gaan denken. Natuurlijk kan ik de plaatselijke HEMA binnenstappen en een paar nieuwe sets kopen, maar die gaan toch minder lang mee is mijn ervaring.

In gedachten ga ik terug naar die winkel vol handdoeken, theedoeken, lakens en tafellakens. Het lijkt me wel wat om zo'n zaak weer eens te bezoeken, maar er zijn helemaal geen winkels meer die alleen nog maar lakens, handdoeken en theedoeken verkopen in mijn stad. Al jaren niet meer.

Schrijf eens een stukje tekst over handdoeken en/of theedoeken. Probeer ook eens een kleine tekst te schrijven vanuit het perspectief van een hand- of theedoek. Natuurlijk kun je ook een ander gebruiksvoorwerp nemen dat je dagelijks gebruikt zoals je favoriete kopje of misschien juist wel iets dat je niet of nauwelijks gebruikt zoals dat broodmandje.

1 opmerking:

Aline zei

Minder lang mee bij de Hema, nou ik kan je vertellen dat ik mijn handdoeken daar in 1993 gekocht heb... en ze zien er nog steeds goed uit, en worden wekelijks gebruikt en gewassen... ;)