donderdag 9 juni 2011

wat helpt...

In januari begon ik met een lege dummy. "In dit boek zou ik alleen maar beeldend werken." Het was een gedachte, een opdracht aan mezelf. Hoe langer het boek lag, hoe meer weerstand ik voelde. "Kleurrijke pagina's horen een onderdeel te zijn van mijn dagboek" was een andere gedachte. De twee leken maar niet met elkaar tot overeenstemming te kunnen komen. Dus benoemde ik mijn dummy tot mijn "leer- en probeerboek". Ik zette er strepen verf in om de kleur beter te leren kennen. Ik deed het vloeibare- acryl-tissue-experiment. Ik maakte schijnbaar zinloze achtergronden, waarvan ik verwachtte dat het nooit een dagboekpagina zou worden. En juist nu, nu zomaar intuïtief creëren even niet zo lekker loopt, komen de mooiste dingen uit mijn handen omdat er al een beginnetje ligt. Ik hoef het alleen nog maar af te maken. Kijk maar hieronder, of anders bij aan de slag en steppingstones).

harten leeg  harten vol
liquid acryl & inktense potloden

Geen opmerkingen: