donderdag 14 juli 2011

innerlijk pelgrimeren (5)

journal

In tegenstelling tot wat het boek adviseert, heb ik gekozen voor een notitieboek dat iets kleiner is dan het A4-formaat (alhoewel de fabrikant dit dus wel A4 noemt). Het is een rood notitieboek van Conceptum met een slappe kaft. Op de kaft is een boekenlegger geplakt die ik kreeg tijdens de presentatie van het boek Innerlijk Pelgrimeren. Het contrasteert prachtig met het rood en geeft direct ook het onderwerp van dit schrijfboek aan.

kilometer schrijven

Een van de vaste onderdelen in het pelgrimeren is het kilometer schrijven. Christine raadt de schrijvende pelgrim aan om van te voren 100 pagina's te nummeren. Dit zijn het aantal "kilometers" dat minimaal afgelegd zou moeten worden. Omdat ik besloot om niet met een losbladig systeem te werken, maar wel mijn kilometers wilde markeren, kocht ik bij Shodo toch een pak kilometerpapier. Ik sneed er repen van en nummerde de repen. Als ik een kilometer ga schrijven plak ik het papier in mijn boek, pak mijn groene pen en ga aan de slag. Omdat Conceptum zo vriendelijk is geweest om de pagina's al voor mij te nummeren hoef ik na afloop alleen nog maar mijn paginanummer voorin mijn boek te schrijven zodat ik de kilometers later makkelijk terug kan vinden voor de reflectie.

Wil je meer lezen over Innerlijk Pelgrimeren, kijk dan eens hier.

Geen opmerkingen: