vrijdag 22 juli 2011

kom in actie.....

actie

Vakantietijd is bij ons nooit de beste tijd om op te ruimen. Voordat ik het een heb opgeruimd is de volgende doos alweer uit de kast getrokken. Maar zo af en toe kan ik de puinhoop niet meer aanzien en stuur ik man en kinderen een middagje weg om zelf puin te ruimen in een van de kinderkamers. Het wordt dan schiften tussen weggooien en bewaren. Dingen die kapot zijn daarover kan ik makkelijk beslissen. Meestal verdwijnen die "spoorloos", zeker als het de veiligheid van het kind in de weg staat. Maar wat doe je in hemelsnaam met een stuk of 10 dungans, 30 smurfen, 24 stoffige wuppies, een berg Monskeys, Toy Story poppetjes, Disneyfiguren enz.? En laten we het dan ook nog maar niet hebben over acties waarmee je kaarten kunt sparen. Meestal krijgen we de verzameling niet compleet, maar zwerven de figuurtjes of kaartjes nog wel maandenlang door het huis en belanden in een bak, waar nooit meer mee gespeeld wordt. Ik snap de aantrekkingskracht van deze acties. Ik snap ook dat kinderen dit soort dingen geweldig vinden. Maar iets in mij kijkt er ook hoofdschuddend naar. Wat een verspilling is het eigenlijk.

Schrijf eens over supermarktacties.

2 opmerkingen:

Aline zei

Whahaha dit is lol... wij lagen ze hier ook altijd bij elkaar... en op eens zagen wij ook in dat het niet eens zo leuk is... en weg ermee hebben we toen gedaan... ;)

Heldinne zei

ach, ik spaarde ook speldjes en sleutelhangers, niet zo'n groot verschil toch?