woensdag 13 juli 2011

soorten en maten

Ga een willekeurige kantoorboekwinkel in en loop naar de kast met notitieboeken. De variatie is enorm: dik, dun, met lijntjes, blanco, A6, A5, A4, met citaten en zonder. Kijk rond op internet en je ziet gekochte, maar ook zelfgemaakte boeken. Voor elk wat wils dus. In de afgelopen jaren heb ik zelf heel wat verschillende boekjes uitgeprobeerd. Zo langzamerhand is het wel duidelijk wat voor mij mijn favoriete formaat is: A5. Niet alleen omdat het handzaam is, maar ook omdat ik juist bij die maat goed kan inschatten hoeveel ik in 10 minuten schrijf. Bij elk ander formaat is het toch weer zoeken. Het liefste heb ik blanco papier, maar af en toe een boekje met lijntjes is ook prettig. Vooral omdat me dat nog meer dan anders aanzet tot schrijven. Terwijl ik me door een berg foto's heen werk om wat voorbeelden te laten zien, zie ik dat ik veel meer pagina's op de foto heb gezet dan omslagen van dagboeken. Iets wat ik in mijn achterhoofd ga houden om toch wat vaker te doen.

Journals



1 opmerking:

Aline zei

Leuke foto, geeft inderdaad prima aan hoe je dagboeken eruit zien...