vrijdag 12 augustus 2011

de schrijfster en het plan


"Het is toch niet zo moeilijk om mijn plannen op papier te zetten? Toch?? Ik schrijf veel. Ik heb altijd behandelplannen geschreven voor mijn leerlingen dus zo'n plan voor mezelf, dat moet toch zo gepiept zijn." Ik weet niet waar ik de denkfout maakte, maar ik kreeg het dus maar niet voor elkaar om mijn plannen voor Kriebels & Krabbels als bedrijf op papier te krijgen. Ik probeerde het eerst brainstormend in een lekker schrijfboekje. Daarna deed ik verwoede pogingen op de computer, maar dat werd ook niets. Vervolgens probeerde ik het via collages en tekeningen. Het gaf me allemaal wel wat duidelijkheid, maar het uiteindelijke plan kwam er niet mee op papier. Ik pakte een voorbeeld bussinessplan en probeerde het voor mezelf in te vullen, ook dat strandde. De twijfel sloeg toe. Was dit dan niet wat ik wilde?

En toen was vakantie. Het schemerde. De kinderen sliepen. Buiten regende het en het gesprek ging over toekomstdromen. Ik vertelde wat ik graag wilde, maar sprak ook mijn verwondering uit over het maar niet op papier krijgen van mijn plannen. Mijn lief pakte een blaadje, liet mij spuien en schreef alles voor me op. Hij stelde vragen en zag dat ik het echt allemaal heel goed overdacht had. Ik kreeg het alleen niet op papier. Hij gelukkig wel. Thuis maakte ik m.b.v zijn aantekeningen een mindmap. En toen stond het ineens allemaal op papier. Misschien niet in de vorm die ik me voorgesteld had, maar alles wat ik bedacht had, staat erin. Wonderlijk toch?

1 opmerking:

Aline zei

Samen zie en kan je meer dan alleen... Mooi hoor dat hij het wel op papier kreeg voor je...