donderdag 18 augustus 2011

kleuren

Mijn boekenkast bevat een flink aantal boeken over mandala's tekenen en inkleuren. Er staan ook wat boeken met algemene informatie over schilderen en tekenen in. Hoe graag ik die boeken ook bekijk, altijd sla ik het stukje tekst over het kleurenwiel over. Het lijkt me maar niet te kunnen boeien. Kleuren kiezen doe ik intuïtief en nooit overwogen. Totdat.....totdat dit logje voorbij kwam. Leuk om een keer te maken in mijn visuele dagboek (en nog leerzaam ook!).

2 opmerkingen:

irka zei

ik kwam deze tegen: http://www.sustainablestyle.nl/tips/kleurencombinaties-uit-de-natuur-als-inspiratie/.
Voor mij ook inspirerend bij het schilderen en vilten

Aline zei

Ow, ik dacht er precies het zelfde over als jij... tot ik mijn docent opleiding ging doen bij Shadow Painting... we hebben daar ook de kleurencirkel gemaakt... en gingen zelfs een stapje verder... we werkten per kleur ook gelijk al met de de kleuer ernaast als shaduw... http://smg.photobucket.com/albums/v633/aline_21/Shadowpainting/