woensdag 3 augustus 2011

papaya

dag 16 | paraplu

Ken je dat? Is het dagenlang mooi weer, dan snak je naar regen. Loop je een paar dagen alleen in je regenjas buiten dan verlang je naar de zon en een jasloos leven. Zo vergaat het mij soms met dagboeken. Werk ik in een blanco boek met dik papier, waarop het heerlijk schilderen is, dan wil ik schrijfpapier. En je raadt het al..... ook weer andersom. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze boeken. De journals van Papaya hebben op de linkerpagina's lijntjes en de rechterbladzijden zijn blanco. Dat klinkt aantrekkelijk. Helaas staat er niet bij hoe dik het papier is.

Dus...... wie kan zijn/haar ervaringen delen?

6 opmerkingen:

My soul zei

Hoi K&K,
Ik heb deze dagboeken van Papaya nog nooit gebruikt, maar ik heb wel ervaring met een dagboek zoals jij beschrijft. Ik had er een van Marjolein Bastin met links blanco en rechts lijntjes. Ik vond het een heerlijk dagboekje door deze combinatie van blanco en lijntjes en heb daarna nog vaak gezocht naar een dagboek met deze combinatie maar nooit gevonden. Ik vind het echt een aanrader voor de combinatie van schrijven en creativiteit.

Anoniem zei

Hoi,

Ook ik heb geen ervaring met de boeken, maar ik ken het probleem. Ik heb voor het schrijven een onderlegvel met gewoon lijntjes, met een kantlijn en aan de achterkant met allerlei golflijntjes.
Gewoon vormpjes in powerpoint gemaakt en uitgeprint. Mijn blanco papier schijnt genoeg door om ze als hulplijn te gebruiken. Alleen niet als ik een bladzijde met plaatjes of verf vol zet.....
Jammer dat de lijntjes bij Papaya links zitten, ik zou ze rechts makkelijker vinden.
Groeten Mareille

Dagboekshop zei

De boekjes van Papaya (eigenlijk Papaya! Art) hebben 160 pagina's 90-100 grams papier. Links is gelinieerd en rechts is blanco met versiering in de hoeken.
Geschreven tekst met een potlood of een balpen is nauwelijks te zien (doorschijnen) op de achterzijde (die dus blanco is). De schutbladen zijn gedrukt in het design van de omslag en de binding is voorzien van een lint in een bijpassende kleur. De boekjes zijn inderdaad vrolijk en expressief van ontwerp en zijn ideaal voor recepten met afbeeldingen, foto's bij een reisverslag en om bijvoorbeeld lekker even op een bankje te schetsen of je gedachten op papier te zetten.

Anoniem zei

Ik heb deze dagboeken ook nooit geprobeerd, maar schrijf nu in een dagboek van Oilily met afwisselend lijntjes, rekenruitjes en wiskunderuitjes! Erg fijn en het papier schrijft ook lekker!

Groetjes,
Annemarie

Anoniem zei

Ik ken die bosjes ook niet maar schrijf nu in een boekje vd HEMA, zilvergrijs met blanco papier. Verrassend hoe goed t papier zich houdt met waterverf. Ik herken je gevoel, zodra ik een aantal pags beschreven heb verlang ik naar een nieuw boekje. Oha, nog een tip: bij De Slegte verkopen ze notitieboeken van Conceptum voor een euro of 8.

Anoniem zei

Ik ken de boekjes ook niet,maar ik wil je bedanken voor de link naar deze webshop. Ik word er helemaal hebberig van...