vrijdag 26 augustus 2011

zoeken

Mijn favoriete plek voor buitenshuis schrijven is het restaurant van de HEMA. Maar sinds ze daar ook aan de goedkope ontbijtjes à la Ikea doen, is het er 's morgens voor mij te druk. Rond lunchtijd heb ik er ook niets te zoeken. En nu beide tijden soms wat in elkaar over lijken te lopen, is er een continue drukte waarin ik niet mijn draai kan vinden. In de hoop dat het na de zomervakantie beter zou zijn, probeerde ik het gisteren weer. Helaas.... Het is tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe plek voor mijn schrijfuitjes. Het is een kwestie van uitproberen, dat weet ik. Maar het voelt ontheemd. Ik kijk niet uit naar de nieuwe zoektocht al is het alleen al om het feit dat ik weer eens uit mijn comfortzone moet stappen. Toch ga ik het doen. Ik heb ook al wel een idee, maar daarover later vast meer.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Kan me niet meer concentreren bij de HEMA vanwege de rumoerigheid. Ik vind het tegenwoordig moeilijk om buitenshuis te schrijven en ben benieuwd naar jouw idee daarover!

Groetjes,
Annemarie

Anoniem zei

Ik voel me ook nooit op mijn gemak om er te schrijven, hoewel het ontbijtje zelf erg lekker is hoor!
Ik neem de auto en zet hem langs een kanaal, in de haven, bij een mooi kerkje of wat ik maar tegenkom.
Bij de blokker heb ik ooit een kussen gekocht waarvan de bovenkant een soort dienblad is. Ik schrijf dan in de auto of op een bankje buiten met dat kussen als tafeltje.

Mareille

Anoniem zei

La place van v en d vind ik wel prettig als ik extern binnen wil zitten (aan een picknicktafel is bij lekker weer heerlijk). La place is best druk, maar wel anoniem. Je valt er niet op. Veel La Places hebben een soort bibliotheek hoek, dat is heerlijk bivakeren en de koffie en versnaperingen zijn er echt een verwennerij voor jezelf!