dinsdag 13 september 2011

hoeveel mag het kosten?

diary

Mijn eerste dagboekje was een verjaardagscadeautje van een tante. Dat het schrijven iets zou worden dat ik mijn hele leven met mij mee zou dragen, dat heb ik toen nooit kunnen vermoeden (en zij ook niet). In de loop van de jaren heb ik geleerd dat de vorm van mijn dagboekjes in eerste instantie samenhangt met het budget dat ik tot mijn beschikking heb. Mijn verzameling uit de eerste jaren bevat vooral doodgewone schoolschriften. Later werden het duurdere boekjes. Het een is niet beter dan het ander.

Een ander aspect dat ook meespeelt is de hoeveelheid tekst die ik produceer. In de periodes waarin ik ochtendpagina's schrijf, koop ik liever een dik collegeblok dan dure notitieboeken. Juist bij de ochtendpagina's gaat het meer om me lekker los te schrijven dan om bladzijden te vullen met dingen die ik zou willen bewaren. Een mooi boekje vind ik in zo'n periode dan ook niet nodig.

Op dit moment van het jaar meestal zijn er volop leuke schoolschriften en schrijfblokken te vinden, die prima te beschrijven zijn met bal- en/of vulpen. Soms zijn er zelfs pakken in de aanbieding. Dagboekschrijven hoeft dus niet zo veel te kosten. Zelfs een saai collegeblok (waar je blaadjes uit kunt scheuren) kun zelf "opleuken" met wat stickers of een mooie collage zodat het toch je eigen boek(je) wordt.

Geen opmerkingen: