dinsdag 20 september 2011

Kunstenaar in jezelf - september 2011

Boekjes en enveloppen maken
* Een eenvoudig boekje maken, waar je de bladzijden uit kunt scheuren, doe je zo.
* Wist je dat je met oude floppy's ook een boekje kunt maken? Kijk maar eens op dit weblog.
* Mijn stapel oude tijdschriften groeit en groeit. Ik gebruik ze vooral voor collages, maar na het lezen van deze inspirerende pagina denk ik dat ik ook maar eens enveloppen ga maken. En natuurlijk kan ik ook deze enveloppen van een mooie binnenkant voorzien.

Techniek en zo: wat los-vast dingen
Het blog van Diana Trout vind ik iedere keer weer inspirerend. In de afgelopen tijd heeft ze een aantal lessen over waterverf/aquarelverf op haar blog gezet. Absoluut de moeite waard om eens te bekijken.

Zelf gebruik ik geen Distress Ink, maar ik krijg er af en toe wel vragen over. Op dit weblog zie je hoe je het kunt gebruiken voor het inkleuren van stempels (die natuurlijk ook weer te gebruiken zijn in je kleurrijke dagboek). Maar dat kun je ook met potlood doen.

Ik houd van kleine krabbels (kleine tekeningen) in mijn dagboek. Ze houden de herinneringen soms meer vast dan de stukjes tekst die ik ernaast heb gezet. Echt goed tekenen kan ik niet, maar omdat ik weet dat het me plezier oplevert, doe ik het af en toe. Het idee van Gail sprak me ook heel erg aan. Je tekent in deze les niet alleen het hele plaatje, maar ook de details. Zo leer je spelenderwijs ook nog eens beter kijken.

Primaire kleuren, complementaire kleuren... soms krijg ik het bij al die termen al benauwd. Maar met dit logje kan ik wel wat (al was het alleen al om de prachtige kleuren op de foto's).

Moest jij vroeger ook muizentrappetjes maken als benen voor een poppetje? Grote kans dat je dan ook wel eens aan papiervlechten hebt gedaan. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dat nog altijd leuk is om te doen. En dat andere mensen dat ook vinden, kun je hier zien.

Het is al een tijdje geleden dat het op de site van Kunstzinnig dagboek stond, maar wie weet kun je dit Goeden Doelen Project nog altijd steunen.

1 opmerking:

Ellen zei

Wat een leuke links, kriebelende Krabbel. Krijg zin om aan de slag te gaan hierdoor!