zaterdag 15 oktober 2011

afsluiting

Plak-en-Schrijf Tiendaagse 2011

Ik heb genoten van de afgelopen tiendaagse. Het was soms een berg werk om te doen, maar zo leuk! Zet dus voor volgend jaar de tiendaagse alvast maar weer in je agenda. Ook dan zal het van 5 tot 15 oktober zijn. Tot die tijd zal er een wekelijkse plak-en-schrijf komen. Informatie over het hoe en wat vind je op woensdag 26 oktober op deze plek.

Graag wil ik nog even terugkijken naar de afgelopen tien dagen. Het was lang niet altijd even makkelijk om achter mijn tafel te gaan zitten, maar als ik er eenmaal zat dan ontstond er eigenlijk als vanzelf een collage. Misschien waren het niet allemaal kunstwerkjes die ik normaal op mijn weblog zou plaatsen, maar daar ging deze uitdaging ook niet over. Aan het begin van de tiendaagse hoorde ik nog veel innerlijk commentaar over het mooi en lelijk, maar gaandeweg werd dat minder. Het is goed om dat weer eens bewust mee te maken en me echt weer eens gericht te kunnen hebben op het maken van plezier.

Ik heb genoten van al jullie bijdrages. Het is zo mooi om te zien dat iedereen een heel eigen stijl heeft. En als je al LeentjeBuur speelt met een idee, dan wordt het toch nooit hetzelfde als het origineel. Dat vind ik prachtig om te zien. Waar ik op gehoopt had, was dat deelnemers ook bereid zouden zijn om bij elkaar te gaan kijken en een reactie achter te laten. Dat heeft mijn verwachtingen echt overtroffen. Juist die reacties en het doorklikken dragen bij aan het groepsgevoel dat er bij zo'n uitdaging kan ontstaan. Het heeft me ook schrijfinspiratie gegeven. Op heel veel weblogs moet je een codewoord intikken voordat de reactie geplaatst wordt. En die codewoorden waren soms prachtige nonsens waarbij ik hele verhalen kon bedenken. Wat dacht je van "delostma" bijvoorbeeld. Ik zag een verloren moeder voor me: de "lost" ma.

Dus dames: Heel erg bedankt voor alle inspiratie en reacties!

Heb je zelf ook een afsluitend logje geschreven, laat het weten.

8 opmerkingen:

Facts and Fairytales zei

Ik heb m'n linkje er nog maar weer even bij gezet. Ik heb er ontzettend van genoten. Bedankt!!

lieve groet
Brigitta

Aline zei

Kriebels & Krabbels, we hadden een zelfde idee, ook ik heb al mijn foto's een plaats gegeven in een laatste log, en wil jou nog even bedanken, en een heel jaar wachten op een tien daagse? kunnen we niet elk half jaar?.. ;)

Ben het met je eens het bij elkaar kijken, reageren, laten weten wat je er van vind, dat heeft inderdaad een groepsgevoel gegeven... heb het gevoel dat ik de afgelopen dagen iets heel moois heb gedeeld met een hele fijne groep meiden... Allemaal bedankt daarvoor...

Enne fijne vakantie Kriebels & Krabbels... tot de de zesentwintigste dan kom ik weer meelezen...

Yvonne zei

Ik vond het erg inspirerend, leuk om meegedaan te hebben!

Annemieke zei

Ook ik vond dit geweldig! Bedankt allemaal!

Chantal zei

wauw wat een werk. volgende keer doe ik ook mee... wellicht wat andere resultaten omdat ik aan de andere kant van de aardkloot woon, Perth Western Australia... :) Maar wellicht leuk om ook e.e.a uit het buitenland te ontvangen toch? :)

Kriebels en Krabbels zei

@ Chantal: Lijkt me heel erg leuk!

Heldinne zei

het was geweldig, en ik blijf nog even doorgaan, vind 't zo heerlijk!

Ina zei

Oh eh ging even iets mis geloof ik....;-) ik heb dan wel niet meegedaan maar vind het een superidee!