dinsdag 25 oktober 2011

Journaling by the moonlight

De herfstvakantie is weer voorbij. In die week zijn de naweeën van een drukke schoolperiode dagelijks zichtbaar. Hoewel ik snap waar al de buien van de kinderen vandaan komen, kost het me moeite om het soms moeilijke gedrag te negeren en me fluitend op wat anders te richten. Het is zo'n week soms keihard werken en geconfronteerd worden met mezelf. Op zich is daar niets mis mee, maar het vinden van een prettige vorm van ontspanning is er niet bij. De wekelijkse schilderles en de yogales, die normaal voor dat stuk zorgen, vieren ook vakantie. Logisch, maar juist als ik er met heel mijn hart naar verlang omdat het mijn momenten zijn, kan ik er dus geen gebruik van maken. Misschien is het een van de uitdagingen van het (pleeg)ouderschap.

Schrijven biedt me in dit soort periodes altijd een uitlaadklep. Ik heb niets anders nodig dan wat papier en een pen. Soms komen de woorden vanzelf, soms heb ik wat hulp nodig. Eerder dan gepland ben ik in het boek Journaling by the Moonlight begonnen. Het geeft me de mogelijkheid om me al schrijvend te verdiepen in het moederschap. Eigenlijk had ik het boek willen bewaren tot 2012, maar nu ik zo tegen mijn eigen grenzen aanliep, leek dit onderwerp me het meest geschikt om me er schrijvend in te verdiepen.

3 opmerkingen:

Dryalantha zei

Het lijkt me een heel interessant boek. Wil je er misschien eens een recensie over schrijven? :-)

Ellen zei

Ook hier aan deze kant nieuwsgier...Hoewel ik denk dat je al blij zult zijn als je aan je dagboek toekomt. Succes en veel plezier met je schrijven.
Trouwens, bij het lezen van de titel moet ik denken aan de "Candlelight Suppers" van Hyacinth Bucket van de TV-serie "de Schone schijn".

Kriebels en Krabbels zei

@ Dryalantha: Dat zal vast wel een keer komen als ik het boek doorgewerkt heb.