vrijdag 7 oktober 2011

plak-en-schrijf: dag {3}

Ken je dat? Je werktafel bestaat uit allerlei stapeltjes. Soms dingen die je nog op moet ruimen, dingen die je moet bekijken of dingen die je nog moet lezen. Echt gestructureerd is het niet en iedere keer als je er gaat zitten, moet je zuchten. "Lees eens wat van David Allen", werd er hier thuis geroepen. Maar ja, zo'n boek zag ik echt niet zitten. En dus las ik The Young GTD op internet (gewoon in het Nederlands). Printte vervolgens een schema uit, dat natuurlijk weer op een stapel belandde. Maar elke dag ga ik iets opruimen. Vandaag een collage met restjes papier van mijn bureau - de eerste opruimhandeling ;-). 

dag {3}

En hoe vergaat het jullie? Lukt het om weer achter je boekje en je stapel tijdschriften te kruipen. Ik ben weer erg benieuwd naar jullie collages. Plaats je link in onderstaande box, dat maakt het doorklikken een stuk makkelijker.


4 opmerkingen:

Ellen zei

Hallo K&K.
Leuk om je werkstuk te bewonderen en wat je over de totstandkoming schrijft. Wel boffen dat je werktafel gewoon vol ligt met eersteklas materiaal voor de plak-en-schrijftiendaagse.
Tja, David Allen lijkt me best oké, evenals zijn theorieën. Toch schijnt multitasken uit te zijn en monotasken in.
Mijn aandacht gaat de laatste tijd uit naar een cursus of training in 'mindfulness'. Eén ding tegelijk en met aandacht doen. Zoals knippen en plakken, vandaag.

Ook nu weer veel pret aan deze kant. Een nog gaaf tijdschrift doorbladeren, 'scannen' op bruikbaarheid en dan toeslaan. Met scheur en schaar de onderdelen voor een collage verzamelen en op maat maken.
Daarna associëren, denken en broeden op een nieuw gedicht, waarin beeld en woord samenkomen. Heerlijk.

Schrijf Gevoel zei

Wat staan er weer mooie creaties op ik kijk mijn ogen uit en ik krijg nog meer ideeën. Het leuk is dat iedereen de zelfde opdracht heeft en dat ieder het naar zijn inzicht in vult er is maar een woord PRACHTIG allemaal bedankt voor de leuke reacties.
Veel plezier ©helo

Yvonne zei

het is weer gelukt, maar vandaag had ik er eerlijk gezegd niet zo veel zin in

mijn huis is zo klein dat opruimen iedere dag noodzaak is. de GTD voor the young is geweldig, handig voor mij en dochter :-)

Aline zei

Wauw dat ziet er heel erg gaaf uit, heerlijk om al die verschillende dingen samen te zien komen, en ik geniet ook van de creaties van de anderen...