zondag 9 oktober 2011

plak-en-schrijf: dag {5}

En zo kruip ik 's morgens vroeg weer achter mijn bureau om te plakken en schrijven. Ik merk dat ik anders begin te kijken in de tijdschriften. Soms is het niet "Wat een mooi plaatje, die wil ik gebruiken.", maar "Dat zou ik prima kunnen beschrijven." Vandaag heb ik het proces een keer omgedraaid. Ik heb eerst de hele pagina beschreven en daar mijn collage overheen geplakt. Ik liet het deze keer bij 2 plaatjes. Het is precies zoals het moet zijn en daar heeft de hoeveelheid plaatjes dus eigenlijk niets mee te maken, al denkt mijn innerlijke criticus daar natuurlijk heel anders over.

dag {5}

Het is geweldig om te zien dat iedereen ook bij elkaar gaat kijken en berichtjes achterlaat. Naast het feit dat het vooral erg leuk is om elkaars werk te zien, geeft het mij ook het gevoel dat ik deel uit maak van een groep. En dat stimuleert!

9 opmerkingen:

Facts and Fairytales zei

Omdat ik gisteren gemist heb, heb ik vandaag maar 2 collages gemaakt. :-)

groetjes
Brigitta

voeteninhetwater zei

Ik ben het helemaal met jou eens: ik begin ook het gevoel dat krijgen dat ik deel uitmaak van een groep :)
Ook ik heb vandaag eens een andere techniek toegepast.

©helo zei

Er zijn weer hele mooie en bijzondere creaties gemaakt. Elke dag krijg ik inspiratie om door te gaan. Super leuk

Heldinne zei

pas vandaag tijd om ermee te beginnen, ga later al jullie werk bekijken. Het stimuleert in inspireert enorm.

Ellen zei

Hee, een nieuwe deelneemster! Welkom Hella, wat leuk dat je meedoet. Ik ben benieuwd naar je creaties. Veel succes.

Hier mijn werk van vandaag ( http://schrijfjestuk.blogspot.com/2011/10/plakken-en-schrijven-dag-5.html ) Ik ga nu naar jullie werk kijken.

Angela: leuk, jouw manier van werken van vandaag. Eerst schrijven en dan scheuren :-) Ook maar eens proberen. Toch vind ik knippen ook handig. Soms moet je gewoon iets nieuws proberen.
Succes allemaal en veel plezier!

Prenter zei

Elke dag een opdracht is best veel en zwaar. Maar nu ik de andere bijdragen heb bekeken, word ik weer helemaal enthousiast en weet ik zeker dat ik het 10 dagen ga volhouden.
Hoe meer er mee doen, ook al zou het maar 1 dag zijn, hoe leuker ik het vind.

Aline zei

Zo dat is radicaal over je tekst schrijven, erg apart om te zien... en ik heb het inderdaad erg naar mijn zin, ik kan bijna niet wachten naar wat de anderen allemaal gemaakt hebben... en ik vind het schitterend om te zien...

Anoniem zei

Dapper om over je teksten heen te plakken! Net of je je eigen teksten wilt verbergen.
Ik zou later nieuwsgierig zijn wat er ook al weer onder stond en proberen de plaatjes los te peuteren wat natuurlijk de boel beschadigt!
Marjan

Kriebels en Krabbels zei

Plakken over de tekst is eigenlijk een vorm van Journal Spilling, daar heb ik al eerder wel eens wat over geschreven. Hoewel het schrijven van een tekst ook echt wel een dagboekpagina is (voor mij) en dus geen "geleuter", heb ik niet zoiets van zonde of de wil het later nog eens willen lezen.