maandag 10 oktober 2011

plak-en-schrijf: dag {6}

Allereerst een hartelijk welkom aan Hella (Heldinne). Leuk dat je mee doet en zoals iemand anders al schreef, het is heerlijk dat mensen hun werk willen delen. Dus beste lezers en lezeressen wil je ook een collage delen, stuur mij een foto via de mail of plaats een link in de linkenbox onderaan deze mail. Je hoeft geen tien dagen mee te doen, ook één enkele collage insturen mag!

We zijn alweer aangekomen op de zesde dag van de Plak-en-Schrijf Tiendaagse. Eerlijk gezegd valt het mij mee. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk om tijd te vinden, zeker niet op de drukke dagen die er voor mij nog aankomen, maar het gaat me lukken. Het is te leuk om niet te doen.
Normaal maak ik niet zoveel collages achter elkaar. Maar hoe vaker ik het doe, hoe meer ik bereid ben om te experimenteren, om de gebaande paden te verlaten en maar gewoon te zien wat de illustraties me brengen. Ook het gevoel van "het moet mooi zijn" speelt steeds minder. Plezier maken staat voorop. En toch leer ik er ook van. Op dag 5 bijvoorbeeld plakte ik over mijn tekst heen. Wanneer ik in de toekomst zo'n vorm nog eens ga doen, dan wil ik kijken wat het effect het heeft als ik mijn tekst een kwartslag draai. Het kijken naar elkaars werk levert inspiratie op en het verlangen om bepaalde dingen ook eens uit te proberen.

Mijn bijdrage van dag 6 komt in de loop van de ochtend.


dag {6}


Vandaag mijn werkwijze ietwat veranderd. Ik heb me beperkt tot maar 1 tijdschrift (in dit geval Boodschappen van de Plus). Het schrijven heb ik tussendoor gedaan in plaats van als allereerste of als allerlaatste activiteit. Het is wonderlijk hoeveel ik uit dat ene blaadje kan halen, want naast me ligt nog een grote stapel ongebruikte plaatjes. Misschien doe ik er morgen iets mee en anders verdwijnt het in de collage verzamelmap.

13 opmerkingen:

Heldinne zei

ja, over je tekst heen plakken vind ik wel de ultieme onthechtheid hoor, dat zie ik me nog niet doen!

Kriebels en Krabbels zei

@ Heldinne: Lijkt me dat jij de komende dagen dan nog een geweldige uitdaging hebt... :-))

Anoniem zei

Zo zie je maar dat lekker creatief bezig zijn niet veel hoeft te kosten. Een stapel reklamefolders en je komt een heel eind!
Ik beperk me per dag ook maar tot een paar tijdschrijften van de stapel die er ligt.
Marjan

voeteninhetwater zei

Ik heb ook weer meegedaan vandaag dus als je wilt mag je nog eens komen kijken.
Ik vind het wel raar dat mijn link niet verschijnt hier op de weblog?

Kriebels en Krabbels zei

@ Voetje: Soms duurt het even voordat de link verwerkt is. Ik zie de link in ieder geval gewoon staan.

©helo zei

Kriebels en Krabbels
Je hebt er weer iets geweldigs van gemaakt en ons allemaal enthousiast gemaakt. Leuk dat jij eerst je tekst schrijft, morgen al weer een nieuwe uitdaging, bedankt …..
Nog even bij de anderen kijken

Kriebels en Krabbels zei

Welkom An*! Leuk om je hier ook aan te treffen.

Facts and Fairytales zei

Hij staat er weer bij, en wat is die van jou weer inspirerend!! Ik zie zulke mooie dingen voorbijkomen en ik vind het best verslavend om elke dat iets te "moeten" maken. Misschien ga ik straks gewoon door :-)

groetjes
Brigitta

Ans zei

Hoi allemaal, ik geniet van jullie bijdrage, doe zelf ook mee, en heb iedere keer weer inspiratie
Schrijven deed ik altijd al maar dacht niet creatief genoeg te zijn voor andere dingen, blijkt toch moois uit te komen!!

Ellen zei

Nu kan ik tenminste met een gerust hart gaan slapen. Mijn bijdrage is geplaatst en ik heb me laten verrassen door jullie "inzendingen". Graag tot morgen, op naar dag 7 :-)

Yvonne zei

Aw, twee dagen niet mee gedaan ... maar vandaag is het me wel weer gelukt. Nu even kijken wat alle anderen hebben gemaakt.

Kriebels en Krabbels zei

@ Yvonne: voel je niet bezwaard. Gewoon doorademen en het oppakken als je weer tijd (en zin) hebt.

Aline zei

Op de val reep, had het even heel erg druk, en morgen ook, op eens zeer veel werk gekregen... Jouwe is weer erg leuk, nog snel even bij de anderen kijken en dan naar bed...