dinsdag 4 oktober 2011

plak-en-schrijf tiendaagse 2011 - mededelingen

Wanneer heb jij voor het laatst gespeeld met pen en papier? Gisteren nog? Langer geleden? Of is de drempel om iets te maken nog heel erg hoog? Morgen, vijf oktober, start de Plak-en-Schrijf 10-daagse waarin ik je wil uitdagen tot gewoon lekker te knippen, plakken en te schrijven. Het gaat om het hebben van plezier. Hoe het eindresultaat eruit komt te zien, dat is eigenlijk minder belangrijk. Want hoe vaker je kunt ervaren dat het leuk is om te doen, hoe meer je geneigd zal zijn om deze activiteit vaker te doen. Dan komt het werken aan mooie eindresultaten vanzelf. Voor meer informatie over de tiendaagse klik je naar dit eerdere logje.

Doe je mee en heb je zelf een site of een weblog dan kun je onder de desbetreffende dag een link naar jouw collage zetten, zodat andere mensen jouw werkstuk ook kunnen zien. Die link zet je in de speciale widgetbox. Het is wel handig om de url te plaatsen van dat ene logje en niet de url van je hele weblog/site. Op die manier komen de lezers direct bij jouw werkstuk uit en kunnen daar dan misschien ook een reactie achterlaten. Heb je geen site of weblog dan kun je een foto van jouw collage naar mij mailen. Ik zal alle inzendingen in de loop van de 10-daagse hier plaatsen. De vaste lezers weten misschien dat de meeste logjes normaal gesproken rond de klok van 10 uur verschijnen. De komende dagen zal dat dus niet het geval zijn omdat ik van te voren niet echt kan plannen wanneer ik mijn collage maak. Dus staat er nog geen collage op mijn weblog? Heb dan even geduld en probeer het later op de dag nog eens een keer.

De komende 10 dagen zal ik steeds mijn eigen pagina's laten zien en beschrijven wat mijn ervaringen zijn. Een ding wat me de afgelopen dagen nog heeft bezig gehouden is een ethische kwestie. In mijn collages gebruik ik foto's en illustraties uit tijdschriften. Die foto's en illustraties zijn door iemand gemaakt die daar zijn brood mee verdient. Ik recycle deze als het ware, maar besef tegelijkertijd wel dat er altijd iemand zal zijn die in feite het beeldrecht heeft. Niet iedereen zal het prettig vinden dat zijn/haar werk "verknipt" is en dat dat dan ook nog gepubliceerd wordt. Mijn collages zijn niet te koop. Ze hebben als enig doel om lekker creatief bezig te zijn. Mocht u (jij) desondanks toch bezwaar hebben tegen de publicatie van een van mijn collages met een van u (jouw) afbeeldingen, laat me dat dan weten.

Na deze tiendaagse is het voor mij herfstvakantie en dan houd ik even blogpauze. Op maandag 24 oktober zul je hier weer de gebruikelijke logjes over het kleurrijke dagboek vinden.

Veel plezier de komende dagen en als je niet mee doet, graag tot 24 oktober!

1 opmerking:

Aline zei

Ik ben er klaar voor, en heb er zin in... heb inmiddels een hele stapel tijdschriften... en kijk natuurlijk regelmatig bij je mee, dus heb een klein beetje een idee wat de bedoeling is... kortom is het al morgen?.. ;)