maandag 24 oktober 2011

reflectie (9) - wat mis je?

Als je na een paar weken schrijven weer eens je dagboek herleest, kan er soms de vraag rijzen "Waarom heb ik dat niet opgeschreven?". Mij overkomt het nogal eens. Een paar weken geleden herlas ik mijn kilometers (zie innerlijk pelgrimeren) en viel het me op dat een paar belangrijke persoonlijke gebeurtenissen niet (maar dan ook helemaal niet) in mijn dagboek voorkwamen. Daarmee ontstond voor mij dan ook de vraag "Wat heb ik niet in mijn dagboek geschreven, maar zou ik wel graag geschreven willen hebben?" als reflectieonderdeel. Het is een vraag die ik zeker in de komende reflecties mee ga nemen omdat het me stof oplevert om later verder over te schrijven.

3 opmerkingen:

Facts and Fairytales zei

Ik ben helaas een hele onregelmatige dagboekschrijfster en denk zo vaak, waarom heb ik niet geschreven???
Ik wil toch echt proberen meer discipline wat het schrijven betreft te ontwikkelen.

groetjes
Brigitta

Kriebels en Krabbels zei

Misschien kun je (als je dat denkt) een lijstje maken van onderwerpen die je mist. Een volgende keer dat je gaat schrijven kun je dan je lijstje bekijken en misschien alsnog wat over zo'n onderwerp schrijven.

Denk vooral niet dat ik elke dag schrijf. Absoluut niet. Soms wel, maar meestal komt het neer op 2 tot 4 keer per week. Voor mij heeft het niet te maken met discipline, maar met tijd vrij maken. Bewust tijd vrijmaken. Dus een uurtje in mijn agenda plannen om te schrijven, helpt vaak ook om het dan ook echt te doen.

*hartje zei

ja waarom? goede vraag! misschien was dat toen niet het meest relevant, was er iets anders wat beschreven moest worden.wel leuk dat je dan nu,later, er toch nog iets mee kan doen en dan kijken hoe het dan nu voelt ten opzichte van de andere keer toen het niet beschreven is.
succes!