woensdag 26 oktober 2011

wat-wens-je-woensdag: inleiding

wwjw

Na de Plak-en-Schrijf Tiendaagse bleef bij mij het gevoel hangen dat zo'n uitdaging toch wel heel erg leuk is om te doen. Op een avond stond ik weer eens voor mijn kledingkast op zoek naar dat ene
t-shirt waarvan ik niet wist of het nu in de was zat of dat het in de kast lag. Ik kon het maar niet vinden. Vertwijfeld draaide ik me om en zag mijn wensenlijstje van jaren geleden op de kastdeur hangen. Vele wensen waren vervuld, maar sommige ook nog niet. Dat lijstje maakte ik ooit n.a.v. een cursus. Mijn wensen kenbaar en vooral zichtbaar maken was doodeng, maar ik deed het wel. Nu wil ik een stapje verder gaan dan de binnenkant van de kledingkast. En zo ontstond het idee voor de wat-wens-je-woensdag: een plak-en-schrijf maar dan naar aanleiding van een vraag naar een wens.

Elke woensdag zet ik een vraag op mijn weblog. Je kunt net zoals bij de Plak-en-Schrijf Tiendaagse een collage maken en daar overheen schrijven, maar een kleurrijke dagboekpagina, een enkele foto of alleen een tekst is ook prima. Deze uitdaging is qua uitvoering dus wat breder dan de Plak-en-Schrijf, maar dat maakt het niet minder inspirerend om bij andere deelnemers te kijken. Ik hoop dat jullie ook zo moedig zijn om je wensen kenbaar te maken.

Je kunt je bijdrage (net als in tiendaagse) ook weer in de widgetbox plaatsen, zodat iedereen makkelijk bij elkaar kan komen kijken en lezen. Het zou leuk zijn als je bij de andere deelnemers op bezoek gaat en de wens bekrachtigt met jouw toverspreuk. En als je geen toverspreuken kent, dan mag je mijn beginnersspreuk wel lenen: "Wat jij wenst, wens ik jou van harte toe!" Simpel toch?

5 opmerkingen:

Aline zei

Sorry dat ik niet eerder reageer, maar ik ben ziek, had vanmorgen wel gekeken... en ik vind het een prachtig concept...

Facts and Fairytales zei

Ik lees dit nu pas, en denk dat ik hier ook maar instap. Wanneer ik hier aan toekom deze week, weet ik nog niet. Maar een droomwens heb ik zeer zeker.

Kriebels en Krabbels zei

Je hoeft je bijdrage ook niet persé op woensdag te plaatsen. Zou leuk zijn, maar komt het later in de week dan is het ook prima.

Aline zei

Ik ga morgen met vakantie, dus zal volgende week, inderdaad iets later meedoen... ;) (maar dan weet je dat alvast)...

Salsera Aurelia zei

Beste mensen, deze site heeft mij geinspireerd om eigen blog te maken! Zie eventueel www.salsera-aurelia.blogspot.com als je wilt....