donderdag 17 november 2011

dankbaarheidsdagboek app

Grattitude Journal for your positive thoughts (€ 0,79)

Deze App ziet er leuk uit en is geschikt voor de iPhone en de iPod Touch. De achtergronden van je dagelijkse lijstjes kun je aanpassen: er zijn  6 verschillende designs. Elk lijstje "schrijf" je op gelinieerd papier en daardoor heb je nog een beetje het gevoel dat het niet helemaal digitaal is. Je kunt aan je dankbaarheidslijstje één foto toevoegen en elke dag vind je er ook een mooie spreuk.

De foto haal je uit je eigen fotobibliotheek en voeg je aan je lijstje toe. Je kunt je dagboekje met een code beveiligen zodat niemand jouw lijstjes zomaar kan lezen. Maar de eerste regel blijft altijd zichtbaar. Wil je zeker weten dat iemand jouw schrijfsels niet ziet, zorg er dan voor dat jouw eerste regel tekst een standaardzin is. Daarnaast is het mogelijk om de verschillende logjes te exporteren via e-mail. Op die manier kun je dus ook nog op je eigen computer je lijstjes bewaren. Dit dankbaarheids- dagboekje is simpel en prettig in gebruik. De lay-out spreekt me aan en het lijkt me leuk om later nog eens doorheen te bladeren.

Dit schreef ik vorige maand in de nieuwsbrief. Inmiddels heb ik de app al een paar weken in gebruik. Ik ben er meer dan tevreden over. Het is ideaal om juist zo'n klein dankbaarheidsdagboekje digitaal bij te houden. Vooral het kunnen toevoegen van foto's vind ik echt een uitkomst. Bij het doorbladeren van mijn "boekje" geven juist die foto's er wat extra's aan. Het exporteren van de lijstjes is heel eenvoudig. Je kunt zelf bepalen welke tijdsperiodes je wilt versturen. De foto's komen niet mee (wat jammer is) en in de mail worden de lijstjes weergegeven als platte tekst. Dat komt de leesbaarheid niet altijd ten goede. De hoeveelheid sterren die je een dag gegeven hebt, komt ook mee in de mail.

Gebruik je zelf ook een mooie of prettige app voor het dagboekschrijven, laat het me weten of schrijf een gastrecensie.

1 opmerking:

Ellen zei

Een leuke post!
Dagboekschrijven is helemaal van deze tijd, blijkt wel. Een dankbaarheidsdagboek vind ik een mooie manier om vooral naar de positieve dingen van het leven te kijken en ze te willen zien.
Heb nog geen app gevonden voor mijn telefoon. Dus ik houd het maar bij het papieren exemplaar.