donderdag 24 november 2011

opmerkelijk

Ken je dat? Je ziet onderweg iets en je denkt, dat moet ik thuis toch eens opschrijven. Bij mij zijn dat vaak dingen met kleding of schoenen. Soms zie je kleren waarvan je denkt dat ga ik nooit dragen. Om jezelf daarna maanden of zelfs jaren later in zo'n zelfde outfit te zien rondlopen.

Ik had dat vorig weekend. Zo'n moment van "dit ga ik echt nooit aantrekken". Ik fiets vanuit de stad naar huis: voor me 2 jongens van een jaar of 17 met Uggs. Opmerkelijk, maar het zal de leeftijd wel zijn is de eerste gedachte die bij me opkomt. Om daarna nog te denken dat het aan meisjes- of vrouwenvoeten eigenlijk ook niet echt mooi is, maar in ieder geval meer geaccepteerd (door mij). Op zaterdag loop ik mijn wekelijkse rondje aan de rand van de polder. Voor me: een man van rond de 30 in Adidastrainingspak en op Uggs. Ik weet het zeker, ik ga ze nooit aantrekken. Nee, echt niet.

(Maar vraag me het voor de zekerheid over een paar jaar nog maar eens een keer.)

Geen opmerkingen: