dinsdag 1 november 2011

Pen en Papier - november 2011

Oktober sloeg ik even over met de Pen en Papier, maar november kan natuurlijk niet anders starten met een lading nieuwe inspiratie!

Notitieboeken
Ik houd van variatie. Dus als ik een tijdje in een bepaald soort notitieboek heb geschreven, dan wil ik daarna graag wat anders. Op mijn zoektocht op het internet kwam ik de navulbare boeken van Mood tegen. Ze zien er prachtig uit. Bij deze webwinkel worden ze geleverd met gelinieerd papier. Hoewel er ook navullingen met blancopapier zijn, heb ik die nog niet in Nederland kunnen ontdekken. Het papier is overigens (bij navraag) wel erg dun: 70 grams. Dus niet echt geschikt voor vulpennen, stift en verf. Erg jammer! Biffybeans schreef er een mooie (engelstalige) recensie over die absoluut het lezen waard is.

Je kunt ook op zoek gaan naar een mooie omslag zoals deze omslag van vilt bijvoorbeeld.

Andere leuke notitieboeken:
* Colorique laundry (zie ook hier)
* Een nostalgisch notitieboek
* Kijk eens bij Nils en Olle of bij Mies en Moos
* Een prachtig boek van Papaya
* Een verzameling
Of kijk eens naar dit bijzondere "notitieblokje".

Af en toe kijk ik wel eens op Writersplaza. Daar werd ik deze keer aangenaam verrast omdat er een hele rubriek met dagboeken met een slot op de site staat. Er zijn boeken met prachtige omslagen of juist wat meer simpel zoals deze. Terwijl deze boekjes me meer aan het schrijven in mijn kinderjaren doen denken. Kortom voor elk wat wils ook als het gaat om een gesloten dagboek!

Zelf doen
* Prachtige foto's van zelfgemaakte boekjes vond ik hier. Het is zeker de moeite waard om deze site eens wat verder uit te diepen als je er tijd voor hebt. Er is van alles te vinden zoals bijvoorbeeld een boekenlegger, enveloppen of een zigzagboekje om zelf te maken.
* Voor een voorbeeld voor een klein zelfmaakboekje surf je naar deze site.
* Heb je een saai notitieboek, versier de kaft dan eens. Kijk hier hoe je dat kunt doen.

Zelfmaak kadootje
Een geweldig leuk kadootje om te maken (en te geven). Wat je nodig hebt is: lint, paperclips, een schaar en een naaimachine. Ook als je geen Zweeds leest, is deze tutorial prima te ontcijferen.

Uitgelicht
Een tijd geleden schreef ik over One line a day (overigens niet meer online bij Bruna te koop, maar wel via de webwinkel van Juffies Warehous (of in de winkel zelf)). Eigenlijk kun je dit ook zelf maken. Niet in gebonden vorm van een boekje, maar wel als los kaartensysteem. Kijk maar eens naar deze twee sites: het origineel en het antwoord.

Schrijven
Inspirerende logjes zijn te vinden bij Sigrid van Iersel (Ideeƫnmaker). Lees deze over schrijven maar eens. Of neem anders eens een kijkje bij de oefeningen van Margreet Schouwenaar.

Penhouder
Tot slot nog aandacht voor de penhouder. Notitieboeken zoals Conceptum hebben zo'n mooi elastiekje om je pen in te doen. Heel handig. Maar wist je ook dat die penhouders ook los te koop zijn? Je vindt ze op Writersplaza in het zwart, maar ook in kleur.

3 opmerkingen:

karind zei

Bedankt en groeten!

Dymphie zei

dank je wel voor de linken (zigzag, envelop, boekenlegger) naar mijn blog, lief van je!
groetjes, Dymphie

Kriebels en Krabbels zei

Graag gedaan!