zaterdag 5 november 2011

wwjw: bijdrage van Karin


Ik wens het geduld om net als deze twee heren op een bankje te zitten. Niet voor een paar minuten om op iemand te wachten, niet met een boek, niet nadenkend over alles wat ik hierna nog moet doen. Nee, gewoon zitten en zijn. Dát geduld wens ik mezelf toe. Rustig zittend op een bankje, kijkend, ruikend, luisterend naar wat er om me heen allemaal is.... even in gesprek met iemand die voor een tijdje naast me komt zitten... af en toe even mijn ogen dicht...Het maakt niet uit waar ik ga zitten. Midden in de natuur, in de stilte; in een speeltuin met lachende en roepende kinderen; hier voor 't huis, kijkend naar de poes van de buren; midden in de stad met auto's en trams die voorbij komen met veel kabaal; alles is goed!En als 't buiten te koud is om op een bankje te zitten, dan kies ik de bank hierbinnen, met een goed boek en een warme trui aan!"

4 opmerkingen:

Kriebels en Krabbels zei

Ik wens dat jouw wens uit mag komen!

Aline zei

Heerlijk zitten en tegelijkertijd genieten van anderen... doen wij vaak, we hebben een bankje voor het huis staan, en daar zitten we graag...

Ellen zei

Om deze wens te lezen ben ik echt even goed gaan zitten :-)
Gewoon eens lekker niks doen en alleen maar zijn, heerlijk. Lang leve de hangmat (voor wolkenstudie) en de bankjes om mensen te kijken. Mooie wens, ik gun dat die uitkomt.

Anoniem zei

Dat lijkt me een geweldige wens en hij is ook nog makkelijk uit te voeren! (alleen moet je jezelf de tijd gunnen...)

Groetjes,

Annemarie