woensdag 30 november 2011

wwjw: Waar wens jij structuur in aan te brengen?

Ik wens structuur aan te brengen in mijn agenda. Het klinkt eenvoudig en misschien is het dat ook wel, maar het feit blijft dat mijn eigen agenda vaak ondergeschikt is aan dat wat het dagelijks leven van me vraagt. En dus komt het schrijven voor Kriebels & Krabbels neer op gestolen uurtjes, loze momenten of vrije weekenden. In zorgeloze tijden is dat wel te doen, maar er moet niet even wat tegen zitten: zelf niet zo lekker in je vel zitten, ziekte van familieleden of een kind dat het even niet zo goed doet op school. Dan wordt mijn agenda geregeerd door de dingen van buitenaf. Dan zijn "lege" uurtjes ineens gevuld met afspraken die tussendoor moeten. Ik weet het, ik heb het zelf in de hand. Ik kan namelijk ook nee zeggen. Maar soms is het zoveel makkelijker om me te storten in de dagelijkse zorg dan tijd vrij te maken voor het ontwikkelen van bijvoorbeeld cursusmateriaal.

Mijn wens is dus: Ik zou standvastiger willen zijn als het gaat om mijn agenda.

(en ten gevolge van die agendaproblemen is er deze week dus geen collage)

1 opmerking:

Aline zei

Een makkelijke dit keer, want ik ben daar al druk mee bezig sinds een maand... en we hebben heel veel structuur in ons dagelijkse leven...

ps jouw logje staat niet in de label wwjw... ;)