dinsdag 13 december 2011

1598 Long train running



Winter 2010
Na de winter van 2009 bestaat ook de winter van 2010 uit sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Feestjes worden halve feestjes omdat gasten van ver wegblijven. Op school worden er geen te laat briefjes uitgedeeld. Men is al blij dat er leerlingen komen. En dan is het kerstvakantie. Het begin van de top 2000. Manlief is vrij en ik besluit om even lopend naar het grote winkelcentrum te gaan. Op de wc kijk ik naar de planning van de nummers die nog moeten komen. Ik sluit het radiosnoertje op mijn iPod Nano aan zodat ik niets hoef te missen van al die mooie nummers. Eenmaal de wijk een beetje uit, worden de stoepen meer en meer begaanbaar. Voorbij het buurthuis is een pad gemaakt. Een zwart lint van ongeveer 3 voeten breed onderbreekt de witte wereld. Zodra de Doobie Brothers inzetten, versnelt mijn pas en word ik lekker warm. De zonnige muziek is voor eeuwig verbonden met de winterse aanblik van 2010.

(Hella Kuipers van Heldinne's Reis is gestart met de #schrijftop2000. Doe jij ook mee?)

Geen opmerkingen: