donderdag 8 december 2011

177 Bloasmuziek


Het is makkelijk om bij deze muziek weg te dromen naar vakanties in Limburg, maar als ik dit nummer hoor gaan mijn gedachten in eerste instantie uit naar een fietsvakantie in Oostenrijk door de Salzkammergut. Vrijwel de hele vakantie hadden we prachtig weer. We genoten van het prachtige landschap en waanden ons soms in de Sound of Music. Het beeld dat nog eens versterkt werd door op zondagochtend wakker te worden en ergens in de verte de plaatselijke kapel te horen spelen. Na het ontbijt de koffer weer inpakken en afleveren bij de receptie. Wij stapten op de fiets richting pont. Het hotel zorgde voor het bagagevervoer naar het volgende hotel.
Een paar dagen later zouden we weer met allerlei pontjes over kunnen varen. De eerste pont vonden we al snel. Wachtend op de veerboot zag ik hoe de zwanen hun kop onder water staken. Het water was glashelder en de halzen leken wel slangen. Maar de andere bootjes... hoe we ook zochten, geen enkele pont te zien. En dus werd het trappen geblazen: de tussenstops werden tot een minimum beperkt. De laatste trein richting Salzburg vertrok om half 6. We haalden het, maar waren totaal gevloerd. Tot overmaat van ramp begon het in Salzburg ook nog hevig te hozen. In eerdere vakanties hadden we al ervaren dat fietsvakantiegangers soms niet echt welkom waren, maar nog nooit hebben we ons zo welkom gevoeld. Volkomen verregend kwamen we bij het Ramada aan. We mochten compleet met fiets, echt helemaal doorweekt, gewoon door de lobby heen lopen om in de kelder onze fietsen te stallen. Waarbij we een spoor van fietsbanden en natte voetstappen op de rode loper en de blinkende lobbyvloer achterlieten.

(Hella Kuipers van Heldinne's Reis is gestart met de #schrijftop2000. Doe jij ook mee?)

1 opmerking:

Veertje Vederlicht zei

Dank je voor deze mooie Bloasmuziek. Wat mooi om te merken dat nummers die ik lees op de lijst, mij soms niets zeggen en juist door het #schrijfTop2000 ineens gaan leven. De laatste week van dit jaar zal ik zoveel mogelijk naar de radio luisteren, maar ik weet: ik kan niet alles horen. Er zijn ook afspraken, boodschappen te doen, kerstdagen met familie door te brengen. Het liefst kruip ik 6 dagen IN de radio, maar ja...