zondag 4 december 2011

210 Roxanne


Ze zat in de middelste rij van het klaslokaal. Zwart lang haar, een prachtig gaaf gezicht en altijd in het roze. Het bezorgde haar de naam Pink Panther. Of ze het heeft geweten, weet ik eigenlijk niet, maar dat ze anders was, was wel duidelijk. Al snel vormde zich een groepje om haar heen met meisjes die net zo als zij "alternatief" waren. De gesprekken gingen meer over jongens en muziek dan over dat wat in de agenda terecht moest komen. Muziek waar ik nooit van gehoord had en jongens die voor mij altijd onbereikbaar zouden blijven. Zij, het mooiste meisje uit IIB, kreeg verkering met de populairste jongen uit IIA. De jongen die wel wat weg had van Sting: blond, lang en de haren in een vergelijkbaar kapsel. De muziek kon ik destijds niet waarderen. Het zat te veel aan een groepje vast waar ik niet bij wilde horen. Soms vraag ik me af hoe het haar verder is vergaan. Aan het eind van het schooljaar verhuisde ze.

En hoewel het nummer al door vele artiesten gecoverd is, blijf ik de versie van George Michael toch echt de allermooiste vinden.


(Hella Kuipers van Heldinne's Reis is gestart met de #schrijftop2000. Doe jij ook mee?)

2 opmerkingen:

Veertje Vederlicht zei

De verhalen lezend van deze schrijfmarathon SchrijfTop2000 herken ik mijzelf in jouw verhaal over Roxanne. Alleen heette ze bij mij mij Hennie en ging met de leukste jongen van de school, wiens naam ik nu met geen mogelijkheid naar boven kan halen. Dat komt straks wel weer, als ik op de button Reactie plaatsen druk. Want zo gaat dat...

Dank je voor deze leuke 'The Police' en 'George Michael'

Ferrara zei

Bij The Police heb ik andere sensaties, waarschijnlijk kwestie van leeftijd. Wel herken ik de beleving van: die ene gevierde in jouw klas en het stuk in de andere.
Leuk schrijven aan de hand van de Top 2000